実業家の西村博之ひろゆき)氏(47)が13日、自身のSNSを更新。能登半島地震の被災地入りしたことで賛否が分かれている、れいわ新選組山本太郎代表(49)について言及した。

 山本氏は7日に自身のX(旧ツイッター)を更新し、「能登半島に入り能登町珠洲市をまわって、当事者の声を約二日間に渡り、様々聞きとりした」とし、「以下、総理 県知事に提案する」として、長文で4項目の対策を以下のように提言。

 さらに13日の更新では、再度、被災地入りしたとして「通常の避難所を中心にお話を伺った。本日は福祉施設についてのやりとりを記すこととする」と長文のリポートを投稿した。

 ひろゆき氏は「山本太郎さんを政治家だと考えると『400人以上の国会議員が同じパフォーマンスしたら大混乱になるから止めろ』となるけど、ジャーナリストだと考えると聞き込み調査の公開レポートとしては有益だと思ってしまうおいらでした」と自身の考えをつづった。

Hiroyuki Nishimura, 47, a businessman, updated his SNS on March 13. He mentioned Taro Yamamoto, 49, representative of the Reiwa Shinseigumi, who has been divided over his entry into the Noto Peninsula earthquake-stricken area.

 Yamamoto updated his X (formerly Twitter) on the 7th, stating that he "entered the Noto Peninsula, visited Noto Town and Suzu City, and listened to the voices of the people concerned for about two days," and proposed the following four measures in a long sentence: "I propose the following to the prime minister and prefectural governor.

 In an update on the 13th, he stated that he had once again entered the affected area, "I spoke to the people mainly at the regular evacuation centers. Today, I shall describe the exchange about welfare facilities," he posted a lengthy report.

 Hiroyuki wrote in his own words, "If I consider Taro Yamamoto-san as a politician, I would say, 'If more than 400 Diet members give the same performance, it will cause chaos, so stop it,' but if I consider him as a journalist, I thought it would be beneficial as a public report of the interviews," Hiroyuki wrote.

登録者数は何人必要? 月に3万円稼ぐ場合
結論からいうと、You Tubeで月3万円を稼ぐには、登録者数は4000人ほど必要といえます。ただし、これは週に3~4本の動画をアップし、動画1つにつき1~2つの広告を入れることが条件です。では、なぜそうなるのかを、You Tubeで稼ぐ仕組みを紹介しながら解説します。

You Tubeで稼ぐ仕組みとは
YouTubeで稼ぐにはいくつか方法がありますが、その中でも最も一般的なのが、動画広告による収入です。これは、動画の再生前や再生中に表示される広告によって収入が得られる仕組みであり、1本の動画の中で表示される回数により金額が変動します。つまり、YouTuberの広告収入は、チャンネルの登録者数だけではなく、広告の表示回数にも影響されるのです。
同じチャンネル登録者数で収益を増やす方法とは?
同じチャンネル登録者数で収益を増やす最も効果的な方法に「8分以上の動画を作成し、広告表示回数を増やす」ことが挙げられます。なぜなら8分以上の動画では、投稿者が任意のタイミングで広告を挿入できる決まりがあるからです。これが適用されると、例えば同じ回数視聴される8分以上の動画でも、広告が1回表示される場合と5回表示される場合とでは、収益が約5倍違ってきます。とはいえ、単に広告が多い動画を投稿するだけでは、視聴者をうんざりさせてしまい、離脱率が上がり、平均視聴維持率の低下につながる可能性があります。視聴時間が短かったり離脱率が高かったりする動画は、YouTubeから評価されにくく、収益の低下を招きやすいのです。

動画の離脱率を下げるための5つのポイントとは
動画の離脱率を下げるためには、5つのポイントを意識することが大切です。

・動画の対象となる視聴者を明確にする
動画の離脱率を抑えるには、ターゲットを明確に設定することが重要です。適切なターゲットを設定することで、You Tubeアルゴリズムにより関心のあるユーザーにだけ動画が表示されます。結果として、離脱率を最小限に抑えられる可能性があります。

・サムネイルの魅力を高める
サムネイルの作成時には、見やすく分かりやすいデザインにするとよいでしょう。そのためには、インパクトのある画像と簡潔な文字情報の組み合わせが最適です。フォントや色なども、動画の雰囲気に合ったものを選ぶようにしましょう。

・競合相手の動画分析
離脱率が下がらない場合、競合相手の動画を分析するのがよいでしょう。競合相手がどのような構成を採用しているのかを分析することで、自身の動画の改善点が見つかることがあります。

・離脱ポイントの特定
離脱率の高い動画を詳細に分析し、視聴者がいつ離脱したかを特定することも大切です。離脱ポイントを改善することで、視聴者の離脱率を抑えられるかもしれません。

・動画のテンポをよくする
動画のテンポが悪いと、視聴者が飽きてしまうことがあります。必要であれば動画編集支援ツールを活用し、テンポのよい編集を心がけましょう。

ポイントを把握してYou Tubeで稼ごう!
今回は、You Tubeで月3万円を稼ぐための登録者数を例にあげながら、You Tubeの広告収入で稼ぐための考え方とポイントを紹介しました。魅力のある動画を制作できれば、登録者数も増え数十万円稼ぐことも夢ではないかもしれません。そのためにも、視聴者の離脱率を下げるポイントをしっかりと把握していきましょう。

How many subscribers do you need? In the case of earning 30,000 yen per month
In conclusion, we can say that to earn 30,000 yen per month on You Tube, you need about 4,000 subscribers. However, this is on the condition that you upload 3 to 4 videos per week and include 1 to 2 ads per video. We will now explain why this is so, while introducing the mechanism of earning on You Tube.

What is the You Tube earning mechanism?
There are several ways to earn money on YouTube, the most common of which is through video advertising. This is a system in which income is earned from advertisements that appear before and during video playback, and the amount of income varies depending on the number of times the advertisement appears in a single video. In other words, a YouTuber's advertising revenue is affected not only by the number of subscribers to the channel, but also by the number of times the ads are displayed.
How can I increase my earnings with the same number of channel subscribers?
The most effective way to increase revenue with the same number of channel subscribers is to create videos longer than 8 minutes and increase the number of times your ads are displayed. This is because there is a rule that allows contributors to insert ads at any time in videos longer than 8 minutes. When this is applied, for example, in a video of 8 minutes or longer that is viewed the same number of times, the revenue will be about five times different if an ad is displayed once or five times. Nevertheless, simply posting videos with too many ads can bore viewers and lead to higher withdrawal rates and lower average viewer retention rates. Videos with short viewing times or high abandonment rates are less likely to be appreciated by YouTube, which can easily lead to lower revenues.

What are the 5 key points to reduce video abandonment rate?
In order to reduce video abandonment rates, it is important to be aware of the following five points.

Clarify the target audience of your video
In order to reduce video abandonment rates, it is important to set a clear target audience. By setting an appropriate target audience, You Tube's algorithm will ensure that your video is displayed only to interested users. As a result, withdrawal rates may be minimized.

∙ Increase the attractiveness of thumbnails.
When creating thumbnails, it is best to design them to be easy to read and understand. The best way to achieve this is to combine high-impact images with concise textual information. Fonts and colors should also be chosen to match the mood of the video.

Competitor Video Analysis
If the abandonment rate is not decreasing, it is a good idea to analyze your competitors' videos. By analyzing the structure of your competitors' videos, you may be able to find areas for improvement.

Identification of withdrawal points
It is also important to analyze videos with high abandonment rates in detail to determine when viewers leave. By improving the withdrawal points, you may be able to reduce the rate of viewer abandonment.

Improve the pacing of the video.
Poorly paced videos may cause viewers to become bored. If necessary, use video editing tools to improve the tempo of your videos.

Understand the key points and make money on You Tube!
In this article, we introduced the concept and key points for earning from advertising revenue on You Tube, using the number of subscribers to earn 30,000 yen per month on You Tube as an example. If you can produce attractive videos, it may not be a dream to increase the number of subscribers and earn several hundred thousand yen. To do so, let's make sure to grasp the key points to reduce viewer abandonment rate.